Sociala medier – något många spenderar tid på utan att faktiskt nyttja till sin fördel. Ridsport är en engagerande bransch där man, med rätt strategi, kan bygga upp ett starkt personligt varumärke som på lång sikt blir ekonomiskt lönsamt. Det kräver dock att man vet hur medierna fungerar och hur du ska använda dessa på bästa sätt.

Under Ridesums kostnadsfria webinar kommer Rebecka Fredriksson från Media House byRF AB ge konkreta verktyg för att såväl sätta en strategi som att komma igång. Du som ryttare, tränare eller ridsportintresserad kommer att lära dig mer om hur du kan skapa och förvalta ditt personliga varumärke på sociala medier.

Innehåll:

  • Sociala medier: vart ska man synas och varför?
  • Personligt varumärke, vad är det?
  • Definiera din USP
  • Lägg grunden: biografi, profilbild, content, caption
  • Fånga följare och skapa engagemang
  • Samarbeten: Hur fungerar det och vad är företag intresserade av?
  • Statistik: Vad är viktigt?

Under webinaret har du även chansen att ställa frågor som besvaras live. 

Om Rebecka Fredriksson och Media House by RF

Rebecka Fredriksson driver Sveriges enda renodlade mediebolag inom ridsport som arbetar med att representera några av branschens största namn. Uppdraget är att se till att ridsportprofiler gör sina sociala medier ekonomiskt lönsamma samtidigt som företag hörs och syns effektivt i branschen. Media House byRF företräder namn som Therese Nilshagen, Lina Dolk och Systrarna Elfstrand och blev 2020 utnämnt till ett av Sveriges mest spännande unga företag.

Anmäl dig!